Логотип і фірмовий стиль
Професійна розробка логотипу
Логотип – візитна картка будь-якої компанії. Логотип символізує все, що являє собою бізнес – ваша обіцянка клієнтові, послуги та пропозиції, якість, надійність і все, що відрізняє вашу компанію від інших. Це перший крок до позиціонування та розвитку бренду. Думайте про це як про невід’ємну частину вашої компанії, завдяки якій клієнти будуть впізнавати ваш бренд. Логотип створює індивідуальність вашого бізнесу і відображає індивідуальність вашої компанії. Це основа маркетингової стратегії бренду, яка повинна бути ретельно розроблена, щоб захопити уяву споживача. Логотип повинен бути не тільки унікальним і простим для розуміння, але і ефективно передавати сенс вашого бренду. Прикладом сильного бренду є логотип Nike – простий знак, який легко зрозуміти і запам’ятати. Наша компанія при розробці логотипу завжди досліджує конкурентне середовище і створює відмінний від інших продукт, який викликає правильні емоції і легко запам’ятовується.
Особливості правильно підібраного логотипа
- Повинен бути унікальним і легко ідентифікуватися;
- Кольори і зображення повинні бути пов’язані з брендом вашої компанії;
- Шрифти повинні бути розбірливими;
- Необхідно синхронізувати з найменуванням компанії і передати правильне посилання;
- Повинен легко запам’ятовуватися і справити хороше враження;
- Повинен бути сумісним для використання на різних платформах.
Види логотипів
Вже придумано безліч різних логотипів. Але, умовно їх можна віднести до 5 різновидів – символічні, комбіновані, текстові, емблеми і буквено-цифрові.
- Текстові – це логотипи, які містять тільки букви. Робота дизайнера полягає в унікальній друкарській обробці обраного або зробленого з нуля шрифту або комбінації шрифтів.
- Символічні – у вигляді буквених або, що частіше, графічних символів. Зображення повинно мати відношення до роду діяльності компанії або мати сенс.
- Комбіновані – використовують візуальну форму, щоб передати концепцію компанії.
- Емблеми – більш складна комбінація графічних елементів і тексту.
- Буквено-цифрові – цей вид логотипу найбільш поширений. Буквено-цифрові логотипи оточують нас всюди. Він відображає точне написання імені компанії або бренду, і обробка в друкарні зазвичай зберігає унікальність цього імені.
Принципи розробки логотипу
Розробка логотипу – найскладніша частина створення бренду для компанії. Він повинен бути оригінальним, являти собою унікальну торгову пропозицію вашого бізнесу і виділятися з натовпу. Розглянемо покрокову інструкцію для успішного створення логотипу:
- Дослідження ринку. Перш ніж створювати логотип, ви повинні провести дослідження галузі, цільової аудиторії, конкурентів і дизайнів логотипів, які були використані в минулому. Визначтеся, яке повідомлення повинно бути передано через ваш логотип, вивчіть поточні тенденції і переваги клієнтів.
- Дослідження дизайну логотипу – створення логотипів вимагає цілеспрямованого і великого творчого підходу. Оригінальність і універсальність мають вирішальне значення для успіху логотипу на ринку. При цьому важливо, щоб ви досліджували хороші і якісні логотипи для натхнення, які допоможуть вам почати роботу.
- Початкова робота над дизайном – після того, як ви провели дослідження, надихнулися і зрозуміли сенс, який необхідно передати, сядьте з ручкою і папером, щоб записати ідеї, намалювати початкові начерки і візуалізувати концепцію.
- Виберіть правильний шрифт – він повинен бути простий, розбірливий, також необхідно, щоб він синхронізувався з зображеннями логотипу. Намагайтеся не перестаратися при зміні шрифту або створенні нового. Враховуйте обсяг тексту, що читається, обсяг пам’яті, доступність, кольору і т.д. При створенні нового шрифту вивчіть проблеми ліцензування шрифтів і процес забезпечення безпеки.
- Вибір зображення – при виборі зображення зверніть увагу на його розмір і положення, відношення до вашого бренду і не забувайте про свою цільову аудиторію.
- Тон і колір. Вибрані кольори не повинні бути занадто яскравими і повинні відповідати бренду компанії. Пам’ятайте, що логотипи повинні добре виглядати як в кольорі, так і в чорно-білому. Ретельно продумайте тони і контрастні фони.
- Гарні слогани – логотип, також включає в себе гарний слоган, який передає послання бренду компанії. Слогани повинні бути простими і йти пліч о пліч з загальним дизайном логотипу.
- Сумісність з соціальними мережами. Переконайтеся, що ваш дизайн логотипу відповідає форматам різних соціальних мереж.
Створення ефективного дизайну логотипу – це перший крок до розвитку бренду. Маючи потужний логотип в руках, ви можете створити інтегровану стратегію брендингу.
Що таке брендбук: основа і приклади
Брендбук – це офіційний корпоративний документ, який пояснює ідентичність бренду і представляє його стандарти. Він містить всі правила і функції бренду, для забезпечення узгодженого маркетингового повідомлення для всіх медіа-платформ і географічних місць розташування бізнесу.
Брендбук – це не просто важлива складова іміджу в візуальному плані. Брендбук, в першу чергу, це звід місії, прагнень, філософії, цінностей, що офіційно задокументовані. Він виступає головним інструментом при вибудовуванні будь-яких сценаріїв комунікації з брендом. Розробка такого документа допомагає «стейкхолдерам» в справі керівництва з використання унікального стилю і зміцнення позитивної репутації у цільових клієнтів.
Брендбук описує:
- опис бренду;
- основна брендова платформа;
- прерогативи продукту;
- цінності споживача;
- суть, а саме вичавку Brand Essence, що виходить з досліджень;
- місію бренду;
- усвідомлення майбутніх перспектив;
- пункти креативного підходу для вербальної і візуальної айдентики.
Структура брендбуку
Існує 3 основні розділи в структурі брендбуку:
- Про бренд
Найчастіше в нього входять: місія бренду, важливість, цільова аудиторія.
Цей розділ може бути коротко описаний або довго, залежить від ваших намірів і того, наскільки педантично ви підходите до розбору керівництва по бренду.
- Візуальні рекомендації.
- Логотип: колір, місце, варіації, розмір і пропорції, приклади невдалого застосування логотипу;
- Торгова марка: колір, де і коли його використовувати;
- Слоган: де це повинно відображатися;
- Кольори: основні фірмові кольори, а також випливають кольору;
- Відповідальний за друк: корпоративні шрифти для заголовків і основного тексту;
- Фотографія: концепція фотографії, рекомендації, поради;
- Інша графіка: іконки, текстури.
- Правила спілкування.
- Мова: багатомовний, або моно;
- Граматика і форматування: абревіатури, цифри, великі літери, скорочення, часи і назви;
- Читаність: складні або прості побудови речень;
- Стиль: техно / нетехно; формальний / сленг;
- Тон голосу: логічний / емоційний; відсторонений; серйозний / гумористичний;
- Ел. пошта: структура ел. пошти, підпис ел. пошти;
- Керівництво по стилю редакції: керівництво, форматування за правилами і структура блогів;
- Соціальні медіа: мета, час, види повідомлень для кожного соціального каналу.
Алгоритм створення брендбуку
Необхідно пам’ятати, що поки не придумано однакового стандарту для створення брендбуку. Безумовно, привівши в приклад будь-який бренд, він буде містити головні моменти: сам логотип, до нього слоган, свої кольори і стилі шрифтів. Решта для нього розробляється по нужді, його концепція і розміри залежать від особистих унікальних брендових особливостей. Оформлення брендбуку – досить трудомісткий процес, що вимагає особливої уважності і терпіння:
1 етап: Аудит компанії.
Опис ідеологічної складової бренду – місії, цінностей, завдань, корпоративної культури, цілей.
2 етап: Аналіз платформи бренду і розробка стандартів використання його елементів.
Правила створення логотипу, унікального знака або квітів, шрифтів, правила складання макетів і розробка концепцій зовнішньої реклами.
3 етап: Розробка юридичної складової.
Регулювання авторських та суміжних прав, прав на запатентовані торгові марки.
Також, додатковим етапом у створенні брендбука є гайдлайн.
Неважливо, наскільки витонченим є ваш відділ маркетингу, – існує безліч непорозумінь щодо гайдлайни; цінності, яку він надає, і тієї ролі, яку він відіграє у визначенні, підтримці і розвитку бренду.
Проблема у більшості пов’язана з семантикою. Керівництво по бренду, керівництво по стандартам бренду, керівництво з брендінгу, керівництва по стилю, книги по бренду, керівництво по ідентифікації бренду, – це можна розглядати як синоніми або, як абсолютно різні визначення, в залежності від того, з яким «експертом по бренду »ви маєте справу.
Крім семантики, ці терміни представляють приблизно одну і ту ж ідею. І щоб дійсно правильно керуватися правилами свого бренду, для початку необхідно зрозуміти, що ці терміни себе представляють, і чому вони важливі.
Що таке гайдлайн?
Гайдлайн – це посібник з впровадження елементів візуал-айдентики компанії: логотипу, кольорового спектра, власних шрифтів, форматів верстки, стилеобразующих компонентів, іконок, патернів, бекграундом, фотостилю та ін. для підрядника.
Гайдлайн є інструментом, розробленим для забезпечення узгодженості та гнучкості вашого бренду. Більшість світових компаній використовують гайдлайн ідентифікації бренду в якості ресурсу, який кожен співробітник компанії може використовувати, щоб зрозуміти, як представляти свій бренд.
Зміст гайдлайну
Добре розроблений гайдлайн включає в себе досить великий обсяг інформації, що дозволяє забезпечити цілісність індивідуального стилю при використанні будь-якого носія. Гайдлайн повинен бути достатньо гнучким, щоб дизайнери були креативними, але досить жорстким, щоб ваш бренд був легко впізнаваним. Узгодженість є ключовим фактором, особливо якщо вам потрібно, щоб бренд поширювався на кілька медіа-платформ. Узагальнено, всі відомості з гайдлайни можна розподілити за наступними категоріями:
1) Дизайн логотипу. Перше, що важливо відобразити в гайдлайни бренду, – логотип. Це повинні бути основні: форма і дизайн, які ви очікуєте побачити в 90% випадків;
2) Варіанти логотипу. Варіанти вашого логотипу – це інші можливі дизайни, які можуть бути використані для вашого бренду. Переконайтеся, що у вас є готова версія. Варіант без тексту або без логотипу і так далі;
3) Перевернутий і монохромний логотип. Звичайно, ваш логотип, за великим рахунком, повинен існувати в основний колірній палітрі. Але тоді вам потрібно показати його в зворотному порядку, в іншій кольоровій гамі, і часто, повністю чорним;
4) Фірмові кольори. Ваші фірмові кольори повинні бути представлені в двох примірниках: основні кольори бренду і вторинні фірмові кольори;
5) Образ бренду. Фотографія або ілюстрація в стані зіграти ключову роль в ідентифікації вашого бренду. Важливо з самого початку мати створений послідовний фотографічний або ілюстративний стиль. В цьому розділі керівних принципів зазвичай вказується підбір відповідних зображень і добірка невідповідних зображень. Це буде зосереджено в основному на світлі, композиції і предмет;
6) Активність в соціальних мережах. Останнє, що входить в основні принципи гайдлайни, – це ресурси соціальних мереж. Послідовність допомагає впізнаваності вашого бренду, особливо в гучних соціальних мережах.
Паспорт стандартів фірмового стилю
Для кого і чого потрібен паспорт стандартів? Є дві версії. Перша – для використання в офісі інсайд, поширюючи серед співробітників, щоб ті могли вловити основи ідентичності особистої компанії, і намагалися «відповідати образу» (наприклад при роботі з замовниками або оцінці праці контрагентів). Друга – для передачі контрагентам (найчастіше це рекламні агентства), щоб вони своєю унікальністю не псували стилістичні підвалини компанії.
Існують також інші види паспорта стандартів:
- оформлення ділових паперів і сувенірів;
- оформлення комунікацій в рекламній сфері;
- оформлення інтер’єру, екстер’єру;
- керівництво по ремонту будинків та ін. приміщень;
- катгайд – містить керівництво по верстці сайту та дизайну;
- мерчбук – правила мерчендайзингу.