“Так”, “Ні” або “Вау!” легендарного Мілтона Глейзера

“Так”, “Ні” або “Вау!” легендарного Мілтона Глейзера

«Існують тільки три можливих відповіді на дизайнерський об’єкт:« Так »,« Ні », і« Вау! ». І саме «Вау!» має стати вашою метою. »

Зовсім недавно в свій 91 день народження помер легендарний графічний дизайнер Milton Glaser. Сьогодні ми хочемо нагадати про деякі неймовірні його роботи, і розповісти трохи про нього його ж цитатами.

Думаємо, і тут ми маємо право сказати вам, – «enjoy!»)

Для багатьох Мілтон Глейзер є втіленням американського графічного дизайну як мінімум другої половини минулого століття. Його присутність і вплив на професію величезні. Надзвичайно творчий і виразний, він був сучасною людиною епохи Відродження – одним з рідкісних представників інтелектуальних дизайнерів-ілюстраторів, який привносив глибину розуміння і концептуального мислення в поєднанні з різноманітним багатством візуальної мови в свою неймовірно винахідливу і стильну працю.

«Я вирішив стати художником, коли мені було 5 років. Я абсолютно свідомо вирішив, що хочу все життя створювати щось нове. Я дійсно прийшов до цього в 5 років. »

«Я не знаю геніїв-самоучок в нашій області. Я не можу назвати жодного, хто сказав би, що він нічому спеціально не вчився, а все дізнався сам. Може, і є такі люди. Але домогтися успіху без освіти неможливо. Можливо, я помиляюся, але я просто не знаю інших прикладів. »

Дизайн та мистецтво

«Я дуже довго розмірковував про це і тепер можу розказати, до чого я, в кінці кінців,  дійшов. У мистецтва особлива мета, інакше воно б не могло існувати. Ця мета – виживання. Мистецтво допомагає вижити. Ви запитаєте, чим воно може допомогти? Справа в тому, що мистецтво робить вас більш уважним.

Справжня мета мистецтва – це зробити нас уважніше, щоб ми побачили, що саме знаходиться перед нами, і зрозуміли, що справжнє, а що ні, на відміну від тих уявлень про речі, які були в нас раніше. Виходить, що мистецтво має частково буддійський сенс – воно допомагає побачити те, що знаходиться прямо перед нами, інакше ми не зможемо нічого побачити і зрозуміти в цілому.»

«Таке визначення передбачає, що ви не можете приписувати мистецтву роль посередника, певні функції або ще щось – воно лише змушує вашу свідомість бути надуважною.

Якщо щось змушує вас бути уважним – неважливо малювання це, або приготування бутерброда – це може називатися мистецтвом, принаймні, виходячи з мого визначення.»

«Мистецтво є функціональним, оскільки у нього є мета. Але якщо дизайн також робить вас більш уважним, – це теж мистецтво. Дивитесь ви на постер з картиною Лотрека, або на саму картину, якщо обидва витвора змушують вас бути уважнішими, і те й інше я назву мистецтвом. Незважаючи на те, що постер зазвичай вважають дизайнерським об’єктом, а картину – предметом мистецтва, оскільки вона написана олійними фарбами на полотні. Але якщо щось притягує увагу в цих предметах, вони обидва є мистецтвом. »

Про комп’ютери

«Комп’ютер настільки трансформує наше сприйняття, що ми повинні бути дуже обережні, щоб не дати йому заволодіти нашими почуттями. Тому будь-яка робота, зроблена на комп’ютері, – це результат влади інструменту над естетичними уявленнями і думкою його користувача. Перед тим, як почати використовувати комп’ютер, ви повинні бути абсолютно впевнені в своєму почутті форми, кольору, форми і розуміти поставлене завдання, інакше він візьме над вами верх. »

Про логотипи

Придумуючи лого, всі хочуть створити щось, що добре запам’ятовується, свіже, гарно впізнаване, але при цьому не дуже складне, і, можливо, щоб в ньому був якійсь прихований жарт. Всі хочуть зачепити глядача, щоб, перший раз подивившись на логотип, він, можливо, не зрозумів його до кінця, але оцінив ідею за мить.

Це найважливіший момент – мить між баченням і розумінням. Якщо логотип хороший, розуміння настає через деякий час після першого погляду. Саме тому лого «I ♥ NY» став таким успішним – в ньому глядачеві потрібно співвіднести повноцінне слово «Я» з символом серця і з ініціалами Нью-Йорка. Всі хочуть зробити логотип, який був би не тільки декоративним, хоча іноді тільки і виходить – прийняти те, що просто добре виглядає на папері.

Про кращі роботи

У мене немає такого поняття. Моя найкраща робота – це той факт, що я можу займатися дизайном протягом такого тривалого часу, і все це мені ще не набридло. Дуже легко стати байдужим до своєї роботи, тому моє головне досягнення – це дійсно те, що я до сих пір зберіг ентузіазм і очікування від щоденної праці.

Поради дизайнерам

Мене завжди запитують про це, ніби на це можна щось відповісти! Єдине, що я можу порадити, – будьте сміливими, зберігайте бажання присвятити дизайну своє життя і не втрачайте ентузіазм, щоб долати труднощі. Більше в цілому нічого і не потрібно!

miltonglaser.com

для створення статті ми також використовували матеріали:

theoryandpractice.ru

smashingmagazine.com