Хідео Кодзіма – легендарний гейм дизайнер
? В своєму Твіттері Хідео Кодзіма, легендарний творець Metal Gear Solid и Death Stranding, розповів про роботу над новою грою.
? І поки тисячи фанатів ламають голови над можливой концепцієй нового витвору майстра, спробуємо розібратися, що означає бути легендой геймдизайна, і чому Кодзіму вважають генієм і, навіть, філософом.
? Хідео Кодзіма — художник і дизайнер компьютерних ігор, отримавший відомість завдяки роботам, які постійно розширюють межі свого жанра. Кодзіма вважається одним з винахідників жанра стелс (Stealth), а також відомий
нововведеннями в області сторітеллінга і кінематографічних вставок в комп’ютерних іграх. В 2015 році Кодзіма заснував власну студію Kojima Productions.
? Хідео з дитинства любив кіно, і ця любов проявляється в його іграх, які завжди вирізняються своєю режисурой та постановкой, а сам Кодзіма завжди намагається максимально контролювати розробку кожної гри. При цьому відомо,що під час розробки гри, кожен працівник його студії має спеціальний блокнот для ідей. Кожна ідея потім обговорюється і може бути внесена в гру. Таким чином його герої навчилися визирати з-за рога, ховатися в шафу, залізати на ящики, звисати з поруччів, брати ворогів в заручники та силі-силенній іншіх прийомів.
? Своєрідним почерком Кодзіми є використання числених алюзій, символів та образотворчих прийомів, нагадуючих постмодерністський стиль. Наприклад, деякі негативні персонажі мають оригінальну зовнішність і можливості, на перший погляд недоречні в серйозному технотрилері,та скоріш, підходять до комиксу або аниме. Крім того,сюжети ігор мають як містичні,так і фантастичні складові, незважаючи на реалистичний сеттинг.
?«Коли я починав кар’єру, ігри були дуже обмежені в порівнянні з кіно: неможна було навіть змінити положення камери. Доводилося вигадувати, як розповісти історію іншими способами – за допомогою тексту, зображення або ще чогось. І це було нелегко.»
? Фільм «Велика втеча» зі Стівеном Маккуїном в головній ролі, надихнув Кодзіму на створення гри, в якій наголос був зроблений не на біг і стрільбу, а, навпаки, на спроби уникнути контакту з ворогами, непомітно просуваючись до своєї мети.
Якщо ви коли-небудь грали в гру, в якій вам доводилося ховатися від противника, стежити за полем зору ворога і непомітно вбивати його ззаду, тепер ви знаєте, з чого це почалося. Metal Gear стала першою стелс-грою.
?«Раніше в іграх тобі показували ворога, якого потрібно було перемогти, але не давали ніякого пояснення, навіщо це робити. Мене це дивувало – я хотів дати гравцеві причини боротися. Іншими словами, я хотів додати драматичний елемент в ігри.
Спочатку я уявляю сцени з ігор в голові. Це схоже на сон: там немає звуку, немає чітких деталей, але я можу відчути атмосферу. Потім, в процесі роботи я наповнюю сцени деталями. Моя робота, напевно, частково схожа на роботу кінорежисера, але я все одно чітко розумію, що роблю гру, а не фільм.
Я перфекціоніст. Але якщо хтось з моїх працівників пропонує мені ідею, яка робить сцену краще, я її використовую.»
? І дійсно, його ігри наповнені драматизмом, наприклад, в Metal Gear Solid чудова дизайнерська задумка і шлях гравця розкривають всю деспотичну природу уряду, а герой виявляється не більше ніж лялькою в руках можновладців, головна ж ідея Death Stranding, за словами дизайнера, – це створення зв’язків між людьми.